Melbourne

Ligger här i min säng och njuter. Jag tänkte hoppa lite i resan och berätta att jag är i Melbourne nu. Idag är jag ledig och kan säga er att det är guld värt! Jag jobbar här och detta är min fjärde vecka på detta jobbet. Hur snabbt går inte tiden egentligen? Jag trodde inte jag skulle stå ut här så länge, ville sluta efter första dagen! Men nu gillar jag jobbet. Det är jäkligt krävande av kroppen, men gud vilken bra träning! Någon månad här och man är nog mer vältränad än man någonsin varit!
Jag jobbar som Stablehand på Moodys Racing. Alltså jag tar hand om galopphästar! Låter inte det som att jobbet passar mig perfekt? Jag går upp (3.15 på morgonen!) och börjar 3.30. Då mockar vi, simmar hästarna, tvättar avdemmedvattenslang, går med dem, ryktar dem, mockar igen, sätter på 3 olika täcken. Jag slutar kl 9 på morgonen men sen börjar jag igen kl 2 på eftermiddagen och jobbar till 4! Då simmar vi hästarna och mockar boxar o skrubbar deras vattenhinkar. Låter kul va? Vissa dagar mockar jag upp till 90 boxar! Kan säga er att det finns roligare dagar än dem.
Idag är jag iaf glad att jag har sovmorgon! Få sova ut för en gångs skull. Det var nästan 2 veckor sen jag senast hade sovmorgon! För här är vi inte lediga under helgen, bara varannan om man har tur. Men chefen tog min förra sovmorgon för han behövde mycket folk den dagen, snyft :( Och inte får jag en annan! Nä det tycker jag är skit dåligt. INGEN vågar säga till chefen. Rädd att bli sparkad? Han bara svär åt en. Det är bara att göra jobbet och hålla tyst. Så under 3 veckors jobb har jag haft 2 sovmorgnar. WEHO. 3 med den idag!
Jag bor på stallet så det är bara att pälsa på mig på morgonen och gå rakt ut till jobbet vilket är jäkligt skönt. Kan höra hur de jobbar där ute nu och klockan är 10. Alltså jobbar de över, som vanligt! Och inte klagar någon till chefen för det och inte får vi extrabetalt. Lite sugit... Men ibland, vilket har hänt mig 1 gång under dessa snart 4 veckorna, har Peter Moody som äger stället gett 100 dollar extra till alla som jobbar för honom. Tar nog inte så hårt i en mångmiljonärs plånbok!
De har en häst här som heter Black Caviar. Hon är världens snabbaste på kortdistans för tillfället! Hon har haft 12 starter och vunnit varenda en. Coolt va? Det händer inte allt för ofta kan jag säga! Hon är värld kanske 15 miljoner dollar, men hon skiter inte pengar för det. Haha. Hon ser ut som en helt vanlig häst :)
Black Caviar
Kolla in detta videoklippen från youtube på henne när hon vinner sitt 12 race överlägset. Rätt kul att se, tycker jag! De sista 200 meterna går hon som en maskin och bara kör på! Men oddsen är inte så bra om man vill satsa på henne i ett race. Man vinner ca 1.09 dollar per dollar man satsat om hon vinner.
http://www.youtube.com/watch?v=-M7zvQw7-4Q
Stallet jag jobbar på. Vi har 45 hästar här
Vårt fagra kök! Inte alls super äckligt
Vår brödrost. Jag lovar, jag har skrubbat den så mycket jag kan! Inte väggen dock
Vår nyrenoverade toalett! Man städar den genom att ta in en vattensland och spruta ner hela alltet!
Toaletten
Jag kan ju säga er att jag inte lever ett lyx på rosor längre :P Men jag ska bara stanna här någon vecka till. Nu blir det frukost! Kalles kaviar på äggamacka, mums! Älskar Svensk mat ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0