Mer utav resan

Nu hoppar vi tillbaka ca en månad + lite till! Då var jag i Cairns ja :) Underbara Carins med min underbara familj. Och när man är där kan man ju inte missa att kolla in Barriärrevet! Så vi stack dit en dag. Men saken är den att jag blev lite besviken. För jag tyckte det var för organiserat. Ca 300 personer som åker ut på en jätte båt. Sen skulle ju nästan alla 300 personer i vattnet med direkt när vi kom fram. Och när jag kom i vattnet fick jag vänta på min syster att hoppa i! Haha jäkla mes ;) Där låg jag och guppa medan hon satt på kanten av plattformen med huvudet nerstucket i vattnet och kollade runt. Kanske försäkrade sig om att där inte var några hajar? Nä men havet var ju jäkligt stort såklart. Massa stora fiskar med precis där man hoppade i så jag förstår henne!
Jaja, väl i vattnet fick man se upp för andras simfötter för där var ju personer överallt. Sen själva revet var inte så färglatt som man hade trott. Och för att se små hajar, sköldpaddor, nemo fiskar, ja då fick man betala massa extra!
Såhär trodde man att det skulle vara men...
Såhär var det mer! Haha okej min bild är kass. Men ja, inte lika bra som man trodde det skulle vara! Men fortfarande väldigt coolt såklart.
Pappa, syster och jag :)
Vädret var ju inte allt för bra heller. Det började ösregna när vi var där ute till havs. Sen på vägen hem kunde man se en tromb ute på havet! Ser ni den på bilden?
Vädret var iaf fint när vi kom tillbaka till Port douglas :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0